Informace o ZOOfanatice pro zoo |
|
ÚČAST NA PREZENTACI A VÝPRODEJI
Zúčastnit prezentace a výprodeje materiálů se může kterákoli zoo zdarma (včetně
zbytku sobotního programu).
O co jde?
Na předem určeném místě
(obvykle v některém pavilonu) každá zoo, která se prezentace a výprodeje
účastní, dostane k dispozici jeden stůl. Primárně tato akce slouží k dvěma
účelům - k prezentaci té které zoo (transparenty, propagační materiály,
komunikace s návštěvníky) a k výprodeji skladových zásob propagačních materiálů,
suvenýrů apod. Ovšem je na každé zoo jak svůj stůl a čas na ZOOfanatice využije.
Možné jsou např. různé interakce s návštěvníky (především s dětmi), v minulosti
šlo třeba o reklamně-prodejní akci nových knih (Dvůr Králové).
Výprodej skladových zásob
je obvykle za snížené až dumpingové ceny (což není podmínkou), některé materiály
se rozdávají zdarma.
Kdy probíhá?
Vždy v sobotu dopoledne
od 8.00 do 13.00, přičemž do začátku otvírací doby zoo je tato akce pro
účastníky ZOOfanatiky (obvykle do 9.00), poté pro veřejnost. Jak ZOOfanatika,
tak samotný výprodej je několik měsíců předem anoncován na Facebooku a
internetových stránkách ZOOfanatiky, pořádající zoo i některých dalších. Co se
týče prezentace a výprodeje, jsou průběžně zveřejňováni i konkrétní přihlášené
zoo.
Jak se přihlásit?
Stačí mailem nebo
telefonicky (viz.
kontakt)
nahlásit, že máte zájem se zúčastnit výprodeje. Účast je zdarma a stejně tak
odpolední sobotní program.
Pokud chcete objednat oběd, večeři nebo ubytování (které máme za zvýhodněné
ceny), je třeba nahlásit i počet osob, o které jídlo máte zájem a v případě
ubytování i jména (a taktéž jestli jde o noc z pátku na sobotu nebo ze soboty na
neděli).
Poznámka: Chcete-li se účastnit i pátečního a nedělního programu,
je třeba (kromě výše uvedeného) jmenovitě vyplnit standardní přihlášku (viz.
informace o aktuálním ročníku ZF). V takovém případě se platí i standardní
poplatek (ve skutečnosti nejde o poplatek za účast - je to cena, která zahrnuje
společnou večeři, přípitek, občerstvení po všechny tři dny a drobné režijní
výdaje jako tisk, visačky, plastové "nádobí" apod.)
Zbytek sobotního programu
ve většině případů jde o komentovanou prohlídku zoo (s částí zázemí) a večerní
aukcí, případně i s její úvodní přednáškou. Aukce bývá vždy nejzábavnějším bodem
programu, její výtěžek jde na nějaký záchranný program té které zoo a draženy
jsou předměty věnované jednak samotnými účastníky, ale i pořádající zoo. Mezi
množstvím propagačních materiálů, triček, hrníčků a pod. bývají občas i
"nesběratelsky" zajímavé předměty... Cokoli do aukce může věnovat pochopitelně i
kterákoli jiná zoo, budeme za to rádi.
POŘÁDÁNÍ ZOOFANATIKY
Akce je primárně pořádaná
svými organizátory - většinu záležitostí si zorganizujeme a zařídíme sami, ovšem
jistá součinnost zoo je nezbytná. Zoo se přímo finančně na ZOOfanatice nepodílí,
jde spíše o poskytnutí zázemí, částečnou účast na programu a minimální personální výpomoc.
V čem konkrétně tkví součinnost zoo?
1) poskytnutí zázemí (dostatečně velký přednáškový sál nebo pod. prostory -
řádově pro 70 lidí) se zařízením
(ozvučení, projektor apod.) a vybavením (stoly, židle, rychlovarná konvice,
hrníčky...)
2) zajištění jedné přednášky o samotné zoo a jedné přednášky o předmětu aukce (tj. na co
půjde výtěžek), případně dalších odborných zoologických přednášek (nebo
přednášek na související téma)
3) případné zajištění 1 - 2 zaměstnanců či brigádníků na výpomoc (průběžný úklid, přestavba stolů v
sále, umývání hrníčků apod.) - přinejmenším v sobotu, lépe po celé tři dny
4) zajištění komentované prohlídky zoo (v sobotu) a umožnění vstupu do některého
ze zázemí
5) poskytnutí prostor pro prezentaci a výprodej ostatních zoo (ve veřejných
prostorách - ideálně v pavilonu nebo pod.)
6) vložení nějakého předmětu nebo lépe předmětů, coby "zlatého hřebu" do aukce
(pro orientaci jsou "zlaté hřeby" i další informace o předešlých aukcích uvedeny na
souhrnné stránce)
7) bezplatný vstup od pátku do neděle pro všechny účastníky
Další informace
1) ze ZOOfanatiky bývá několik výstupů (tisk, internet, příspěvek ve výroční
zprávě zoo), v pátek dopoledne je
možné uspořádat i tiskovou konferenci pro regionální média
2) ZOOfanatika se začíná plánovat a připravovat několik měsíců před koncem
předešlého roku - tak aby byl (nejlépe) během listopadu hotový kompletní
program, zajištěno ubytování, stravování atd. - aby mohly být zveřejněny
kompletní finální informace pro účastníky
3) přihlašování účastníků probíhá průběžně téměř až do termínu konání (deadline
je většinou tak 5 dnů před ZOOfanatikou - v závislosti na podmínkách
objednávání ubytování a stravování)
4) coby organizátoři se do místa konání dostavujeme s předstihem (většinou den
předem), kvůli přípravě, organizaci, úpravám apod.
5) celý program je neveřejný, tj. jen pro účastníky, výjimkou je sobotní
prezentace zoo a výprodej materiálů. Druhou výjimkou může být aukce (dle přání
zoo) - aukce může být i pro veřejnost, ovšem má to svá technická úskalí - aukce
se koná v sobotu pozdě večer, je-li veřejná, je třeba nějakým způsobem řešit
přístup veřejnosti do přednáškového sálu (nebo jiných prostor, kde probíhá
aukce).
6) výtěžek aukce jde na nějaký záchranný projekt, program, na záchranné centrum
nebo pod. - cíl výtěžku si určuje zoo
Více orientačních informací lze zjistit na stránkách předešlých ročníků - v menu
položka ročníky, stránky souhrn a program každé předešlé ZOOfanatiky, případně v
kategorii "o nás" stránky souhrn (kumulovaný), schéma programu, o ZOOfanatice
atd. Případné dotazy zodpovíme telefonicky nebo mailem, případně prostřednictvím
Facebooku (viz. kontakt).